سفارش تبلیغ
صبا ویژن

7 قانون طراحی سایت وکالت که هرگز نباید آنها را زیر پا بگذارید

طراحی وب می تواند دنیایی پیچیده باشد. این سایت مملو از قوانین ، اصطلاحات و تکنیک هایی است که بر آنچه که یک صفحه وب عالی را به هدف (های) مورد نظر خود می رساند ، و دیگری که اینطور نیست ، حاکم است. با این حال ، در صورت عدم آموزش مناسب ، طراحی وب می تواند پیچیده باشد. با وجود پیچیدگی ، طراحی وب در حال تبدیل شدن به یک مهارت فزاینده در دنیای دیجیتال ما است. یادگیری اصول اولیه طراحی وب به شما کمک می کند تا برند شرکت خود را بسازید و اصلاح کنید.

 

در SPINX Digital ، شرکتی که در آن کار می کنم ، مفتخریم که خدمات طراحی وب عالی را ارائه می دهیم تا بهترین حضور آنلاین را برای مشتریان خود ایجاد کنیم. بر اساس تجربه ما ، در اینجا مهمترین قوانین طراحی وب وجود دارد که هرگز نباید آنها را زیر پا بگذارید.

 

1. از مسائل خوانایی اجتناب کنید

اگر کاربران نمی توانند متن سایت شما را به درستی بخوانند ، پیام شما از بین نمی رود. داشتن متن خوانا در طراحی سایت وکالت شما فوق العاده مهم است ، اما اشتباهات متعددی وجود دارد که طراحان مبتدی باعث کاهش خوانایی می شوند.

 

انتخاب رنگ ضعیف متن به راحتی می تواند نتیجه معکوس داشته باشد. به عنوان مثال ، یک وب سایت ممکن است دارای متن سفید در زمینه رنگ روشن باشد که خواندن آن را دشوار می کند. به همین ترتیب ، داشتن متن تیره در زمینه تیره خواندن را نیز مشکل می کند. نوشتاری که روی یک تصویر (مانند بنر) قرار می گیرد ، همچنین ممکن است تفسیر آن را مشکل کند.

 

برای جلوگیری از این امر ، از کنتراست رنگ مناسب استفاده کنید. از متن تیره در زمینه سفید یا متن روشن در زمینه تیره استفاده کنید. در حالی که هر دو گزینه های خوبی هستند ، متن تیره در پس زمینه روشن بهترین کنتراست را ایجاد می کند ، اما هنگام خواندن در طولانی مدت بیشتر بر چشم ها فشار وارد می کند. اگر متن را روی تصویر قرار می دهید ، از یک روکش برای افزایش کنتراست بین متن و تصویر استفاده کنید. یک پوشش تیره به متون رنگ روشن کمک می کند در حالی که استفاده از یک پوشش روشن تر باعث می شود که متن تیره ظاهر شود.

 

علاوه بر این ، بهتر است فونت هایی را انتخاب کنید که خواندن آنها آسان است و خیلی کوچک نیستند. خواندن یک فونت پیچیده که به صورت خط خطی نوشته شده یا دارای سری است ، بسیار دشوار است ، به ویژه برای کاربران مسن. اگر متن خیلی کوچک باشد ، با همین مشکل روبرو می شوید. برای بهبود خوانایی سایت خود ، فونت های شفاف و بدون serif و اندازه فونت های بزرگ را انتخاب کنید.

 

2. سلسله مراتب بصری را اعمال کنید

مفهوم اساسی دیگر در طراحی وب ، ایده سلسله مراتب بصری است. این ترتیب ترتیب پردازش اطلاعات کاربر در صفحه وب است.

 

تعدادی تکنیک وجود دارد که می توانید برای سهولت درک سلسله مراتب محتوای شما مانند استفاده از اندازه و رنگ فونت های مختلف برای کاربران خود استفاده کنید. به عنوان مثال ، عنوان مقاله ای که در حال حاضر می خوانید بسیار بزرگتر از عنوان بخش است. همچنین عنوان این قسمت از فونت متن بزرگتر است. این به این دلیل است که ما می خواهیم کاربران ابتدا عنوان را بخوانند و سپس صفحه را پایین بیاورند. اندازه های مختلف عناوین ، سرصفحه ها و متن همه ما را در راهنمایی بینندگان در ارتباط با محتوای ما کمک می کند.

 

رنگ در ایجاد سلسله مراتب بصری نیز مفید است. به عنوان مثال ، دکمه های یک صفحه اصلی که به کاربران می گوید "ثبت نام کنید" یا "اکنون خرید کنید" ممکن است رنگ روشن تری نسبت به سایر رنگهای صفحه داشته باشد. پیوندها ممکن است دارای رنگی متفاوت از متن معمولی نیز باشند.

 

به این فکر کنید که هدف نهایی شما از وب سایت شما چیست. آیا می خواهید کاربران محصولات شما را خریداری کنند؟ آیا می خواهید آنها در لیست پستی شما ثبت نام کنند؟ برای مشاوره رایگان برنامه ریزی کنید؟ در هر صورت ، می توانید از سلسله مراتب بصری برای راهنمایی کاربران به سمت نقاط فروش وب سایت خود استفاده کنید.

 

3. آیا فونت دیوانه نیست

در حالی که ما در مورد فونت ها هستیم ، باید توجه داشت که قاعده کلی استفاده از سه فونت یا کمتر است. اغلب ، یک فونت کافی است. به زبان ساده ، داشتن تعداد زیادی فونت باعث می شود که سایت شما حداقل ساختار یافته و غیرحرفه ای به نظر برسد.

 

همچنین باید مطمئن شوید که انتخاب فونت شما منسجم است. علاوه بر این ، آنها باید متناسب با صنعت شما و پیامی باشند که سعی در انتقال آن دارید. فونت Sans serif برای انتقال تصویر مدرن بسیار مفید است و همچنین برای محصولات دیجیتال (مانند وب سایت ها) ایده آل است. به هر قیمتی از فونت های بیش از حد بالا ، کودکانه یا غیرحرفه ای خودداری کنید.

 

4. CTA واضح داشته باشید

یکی از اولین مواردی که کاربران هنگام مراجعه به وب سایت شما باید ببینند ، فراخوان واضح برای اقدام (CTA) است. معمولاً ، این یک دکمه در صفحه اول سایت شما است که به آنها می گوید "اکنون بخرید" ، "بیشتر بیاموزید" یا "وقت مشاوره بگذارید". CTA شما به عنوان نقطه فروش شما عمل می کند و باعث جذب مشتری می شود.

 

برخی از وب سایت ها CTA خود را در انتهای صفحه دفن می کنند یا اصلاً فراموش می کنند که آن را درج کنند. از آنجا که CTA پاسخ مشتری مورد نظر شما را ایجاد می کند ، مطمئن شوید که این یکی از اولین عناصری است که شخص می بیند.

 

5. اطلاعات تماس خود را وارد کنید

بدیهی به نظر می رسد ، درست است؟ شما تعجب خواهید کرد که چگونه بسیاری از شرکت ها از درج اطلاعات تماس خود در وب سایت خود غافل می شوند. یکی از دلایل اصلی بازدیدکنندگان از سایت شما تماس با شرکت شما است. اگر آنها در چند ثانیه اول بازدید از صفحه شما نتوانند اطلاعات مورد نظر خود را پیدا کنند ،

آنها ترک خواهند کرد

 

به همین دلیل ، مطمئن شوید که اطلاعات تماس واضح و آسانی را در وب سایت خود قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که مواردی مانند:

 

شماره تلفن شما

آدرس شرکت شما

آدرس پستی شرکت شما ، اگر با آدرس کسب و کار متفاوت باشد

آدرس های ایمیل مخاطبین اصلی (یا حداقل یک آدرس ایمیل عمومی)

همچنین می توانید یک فرم تماس در وب سایت خود تنظیم کنید تا کاربران سوالات خود را پر کرده و ارسال کنند. با این حال ، شما هنوز باید اطلاعات تماس کامل خود را مانند شماره تلفن و آدرس فیزیکی خود وارد کنید. به یاد داشته باشید که برخی از کاربران همچنان ترجیح می دهند با شما تماس بگیرند یا از محل شما دیدن کنند. درصد کاربرانی که ترجیح می دهند از مکانیسم های تماس سنتی استفاده کنند بسته به نوع کاربرانی که مورد نظر شما هستند متفاوت خواهد بود. هرچه راحت تر بتوانید با افراد تماس بگیرید ، سایت شما م effectiveثرتر خواهد بود.

 

6. از حواس پرتی خودکار خودداری کنید

در حالی که ویدئو ، صدا و سایر اشکال رسانه های دیجیتالی می توانند به یک صفحه وب زندگی و تعامل بیشتری ببخشند ، از ویژگی پخش خودکار اجتناب کنید. شامل پخش خودکار ویدئو یا صدا در سایت شما می تواند حرکت کاربران را در سایت شما دشوار کند. همچنین ، این ویژگی ها می تواند یافتن CTA را دشوار کند.

 

علاوه بر این ، پخش خودکار صدا یا تصویر می تواند برای بینندگان آزاردهنده و خسته کننده باشد. آیا تا به حال پیوندی به یک وب سایت در تلفن خود باز کرده اید ، فقط برای پخش صدای ناگهانی از یک ویدیو جاسازی شده به طور ناگهانی؟ این امر نه تنها می تواند تکان دهنده باشد ، بلکه اگر در معرض دید عموم قرار بگیرید ، فیلم های پخش خودکار نیز می توانند ناخوشایند و شرم آور باشند!

 

راه حل این مورد بسیار ساده است. به جای فعال کردن ویژگی های پخش خودکار ، فقط به کاربران اجازه دهید روی دکمه پخش کلیک کنند.

 

7. تصحیح ، تصحیح ، تصحیح

آیا تا به حال در حال مرور یک سایت شرکتی بوده اید و با اشتباه تایپی آشکار مواجه شده اید؟ این اشتباه تایپی می تواند شما را از محتوای وب سایت بیرون بکشد و شما را بیشتر در مورد اشتباهی که شرکت اجازه داده است فکر کند ، فکر کند. در حالی که تصاویر بصری در یک سایت برای طراحی کلی آن بسیار مهم است ، متن به همان اندازه (اگر نه بیشتر) مهم است.

 

اشتباهات نگارشی و اشتباهات دستوری و املایی ، همگی می توانند اعتبار شرکت شما را کاهش دهند. در حالی که هر چند وقت یکبار چند اشتباه تایپی لزوماً فاجعه را به تصویر نمی کشد ، بسیاری از اشتباهات در طول زمان می توانند به تصویر حرفه ای شما که سعی در ایجاد آن دارید آسیب برساند.

 

هنگامی که در حال طراحی وب سایت نهایی خود هستید ، مطمئن شوید که زمان بیشتری برای تصحیح همه بخش ها اختصاص دهید. در صورت اشتباه تصادفی در اشتباهات خود ، یک یا دو نفر دیگر را نیز برای بررسی بخواهید. به محض مشاهده اشتباه تایپی ، آن را اصلاح کنید! اطمینان حاصل کنید که وب سایت خود را تمیز و عاری از هرگونه خطا نگه دارید تا از طراحی و محتوای قاتل شما منحرف نشود.

 

طراحی وب یک مهارت پیچیده برای تسلط است و شاید بتوان گفت که بهتر است به متخصصان واگذار شود. با این حال ، اگر خودتان کار را انجام می دهید ، آشنایی با این قوانین به شما این امکان را می دهد که هنگام ارزیابی کیفیت و اثربخشی وب سایت خود بدانید چه چیزی کار می کند و چه کار نمی کند.

 

می خواهید بیشتر بیاموزید؟

اگر به تقاطع بین UX و UI Design علاقه دارید ، در نظر بگیرید که دوره آنلاین UI Design Patterns for Successful Software و جایگزین Design Thinking: The Beginner’s Guide را در نظر بگیرید. اگر می خواهید اصول اولیه UX و قابلیت استفاده را یاد بگیرید ، می توانید دوره آنلاین تجربه کاربر (یا موضوع طراحی دیگر) را بگذرانید. در سفر یادگیری موفق باشید!

https://rayantarh.com/website-design-laww/

https://usabilitygeek.com/web-design-rules-you-should-never-break/