سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راهنمای خرید گوشی موبایل و تلفن هوشمند

در این بازار آشفته و رنگارنگ، خرید یک گوشی موبایل به‌صرفه و قدرتمند می‌تواند به یک چالش بزرگ تبدیل شود.

 

تا همین چند سال پیش خرید یک گوشی موبایل بی‌نظیر کار دشواری نبود. برندهای فعال در بازار آن‌قدر زیاد نبودند که مشتری‌ها را به یک چالش بزرگ دعوت کنند و رقابت انحصارطلبانه‌ای وجود داشت که تنها چند برند شناخته‌شده در آن حضور داشتند. حالا اما بازار تغییر کرده است. تولیدکننده‌های کوچک و بزرگ در کنار یکدیگر تلاش می‌کنند تا بهترین گوشی‌های بازار را با پایین‌ترین قیمت ممکن تولید کنند و خرید تلفن هوشمند را به یک پروژه نفس‌گیر تبدیل کرده‌اند.

 

از سوی دیگر، حالا با تلفن‌های هوشمند میان رده‌ و حتی پایین‌رده‌ای مواجه هستیم که نه تنها امکانات بهتری از پرچمداران گران‌قیمت چند سال پیش دارند بلکه آن‌قدر نزدیک به یکدیگر هستند که انتخاب یکی از آن‌ها نیازمند به مطالعه دقیق امکانات همه رقبا است. در این راهنمای خرید گوشی موبایل به شما کمک می‌کنیم که تا بهترین تلفن‌های هوشمند هر رده قیمتی بازار را پیدا کنید.

 

بهترین گوشی‌های موبایل اقتصادی در بازار ایران: تا دو میلیون تومان

 

تلفن‌های هوشمند اقتصادی بخش بزرگی از بازار موبایل بیشتر کشورهای جهان را در اختیار خودشان گرفته‌اند. این محصولات که با حداقل استانداردهای سالانه تولید می‌شوند، امکانات زیادی ندارند و تنها می‌توانند در برطرف‌کردن نیازهای اولیه کاربر به او کمک کنند. بنابراین منطقی است که قیمت زیادی هم نداشته باشند. اگرچه روزگاری می‌شد با کم‌تر از پانصد هزار تومان یک تلفن هوشمند اقتصادی در بازار ایران خریداری کرد اما امروز حداقل به دو میلیون تومان نیاز دارید تا دست خالی از بازار گوشی‌های موبایل خارج نشوید. اگر برای خرید تلفن هوشمند در بازار فعلی حداکثر دو میلیون تومان بودجه دارید، تلفن‌های هوشمندی که در ادامه به شما معرفی می‌کنیم را به عنوان گزینه‌های اصلی بررسی کنید.

 

Samsung Galaxy A01 – 16GB

 

 

 

قیمت: حدود 1.900.000 تومان

 

این تلفن هوشمند ارزان‌ترین مدل سامسونگ در بازار فعلی است که تنها 16 گیگابایت حافظه داخلی دارد و با 2 گیگابایت رم عرضه شده تا حداقل سخت‌افزار ممکن را یدک بکشد. صفحه نمایش 5.7 اینچی A01 با رزولوشن 1520 در 720 موفق شده 301 پیکسل را در هر اینچ خود قرار دهد. اگرچه تراکم پیکسلی و رزولوشن مدل اقتصادی سامسونگ اعداد خوبی را نشان می‌دهد اما باید بدانید این تلفن هوشمند از پنل TFT PLS بهره می‌برد که در مقایسه با محصولات گران‌تر سامسونگ، کیفیت بسیار پایین‌تری دارد. با این حال پردازنده اسنپدراگون 439 آن به تکنولوژی 12 نانومتری مجهز شده تا با سخت‌افزار قابل قبولی مواجه باشیم.

 

اگر نگران حافظه محدود این تلفن هوشمند هستید، می‌توانید کارت حافظه جانبی با حداکثر ظرفیت 128 گیگابایت را به آن اضافه کنید. باطری 3000 میلی‌آمپری A01 با توجه به سخت‌افزار کم‌مصرف آن منطقی است اما نباید انتظار زیادی از این موبایل داشته باشید و برای شارژ هر روز آن آماده شوید. دوربین سلفی این تلفن هوشمند که همه بدنه آن از پلاستیک تشکیل شده تنها 5 مگاپیکسل است و دوربین‌های اصلی آن به ترتیب 13 و 2 مگاپیکسل هستند. فراموش نکنید که A01 از درگاه Micro USB‌ بهره می‌برد و خبری از USB Type-C نیست.

 

Nokia 2.2 – 32GB

 

 

 

قیمت: حدود 2.000.000 تومان

 

نوکیا به عنوان یکی از محبوب‌ترین تولیدکنندگان بازار تلفن‌های همراه در سال‌های دور با قهرمانان تازه نفس به بازار برگشته و مدل 2.2 آن‌ها یک گزینه بی‌نظیر است. این تلفن هوشمند با ظاهری تمام پلاستیک، کیفیت ساخت بالاتر از حد انتظاری را به نمایش می‌گذارد که شاید انتظار آن را با قیمت اقتصادی‌اش نداشته باشید. حافظه داخلی 32 گیگاباتی و رم 3 گیگاباتی 2.2 در کنار پردازنده چهارهسته‌ای مدیاتک نوید یک سخت‌افزار قابل قبول را به شما می‌دهد. در کنار آن می‌توانید روی دوربین 13 مگاپیکسلی به عنوان دوربین اصلی حساب باز کنید و تصاویر سلفی خود را با دوربین 5 مگاپیکسلی ثبت کنید.

 

باتری 3000 میلی‌آمپری 2.2 برای صفحه نمایش 5.7 اینچی آن که وضوح 1920 در 1080 را به همراه دارد، اندکی ناکافی به نظر می‌رسد. تراکم پیکسلی هر اینچ صفحه نمایش 2.2 عدد قابل قبول 295 پیکسل را نشان می‌دهد و با پنل باکیفیت IPS ساخته شده است. فراموش نکنید که تلفن‌های هوشمند نوکیا با همراهی گوگل از نسخه خام و بدون امکانات اندروید بهره می‌برند که اگرچه سرعت بالاتری دارد اما اندکی پیچیده‌تر به نظر می‌رسد.

 

بهترین گوشی‌های موبایل پایین‌رده در بازار ایران: تا سه میلیون تومان

 

تولیدکنندگان بازار تلفن‌های هوشمند بیشتر از آن که به موفقیت پرچمداران گران‌قیمتشان خیره باشند، به موفقیت گوشی‌های پایین‌رده فکر می‌کنند. این محصولات با حداقل قیمت، بهترین تجربه ممکن را برای کاربرانشان به همراه دارند و در جذب رضایت حداکثری مخاطب پیروز هستند. بنابراین اگر برای خرید تلفن هوشمند در بازار فعلی حداکثر سه میلیون تومان بودجه دارید، بهتر است تلفن‌های هوشمندی که در ادامه به شما معرفی می‌کنیم را به عنوان گزینه‌های اصلی بررسی کنید.

 

Xiaomi Redmi 8 – 64GB

 

 

 

قیمت: حدود 2.700.000 تومان

 

شیائومی یکی از مهره‌های جدید بازار تلفن‌های هوشمند در چند سال اخیر است. این شرکت چینی با افزایش روزافزون تولیدات خود حالا در سطح جهانی حضور پیدا کرده و محصولاتی مانند Redmi 8 را با قیمت‌های منصفانه عرضه می‌کند. این گوشی پایین‌رده با صفحه نمایش 6.2 اینچی تنها 270 پیکسل در هر اینچ برای کاربرش در نظر گرفته که رقم قابل قبولی نیست. با این حال باتری 5000 میلی‌آمپری آن به پردازنده اسنپدراگون 439 کمک می‌کند تا در کنار 3 گیگابایت رم، سخت‌افزار قابل قبولی ارائه دهد.

 

طراحی قاب پشتی Redmi 8 از پلاستیک است اما شکل و شمایل شیشه‌ای آن باعث می‌شود تجربه جالبی برای شما به همراه داشته باشد. دو دوربین اصلی آن به ترتیب 12 و 2 مگاپیکسلی هستند اما دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی به شما کمک می‌کند تا عکس‌های جذاب‌تری از خودتان ثبت کنید.

 

Nokia 3.2 – 64GB

 

 

 

قیمت: حدود 2.800.000 تومان

 

نوکیا با مدل 3.2 در بازار پایین‌رده‌ها هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. پردازنده اسنپدراگون 429 با سه گیگابایت رم و باطری 4000 میلی آمپری از مهم‌ترین ویژگی‌های سخت‌افزار تلفن هوشمندی هستند که با یک صفحه نمایش 6.2 اینچی به بازار عرضه شده است. تراکم پیکسلی 269 پیکسل در هر اینچ 3.2 عدد چندان دلگرم‌کننده‌ای نیست اما دوربین 13 اصلی 13 مگاپیکسلی آن کیفیت مطلوبی دارد. این مدل با دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی عرضه شده و می‌توان گفت برای عکاسی‌های معمولی یک گزینه منطقی به نظر می‌رسد.

 

فراموش نکنید که 3.2 با طراحی تماما پلاستیکی ساخته شده و با ضخامت نسبتا زیاد 8.6 میلی‌متری وزن قابل قبولی دارد. برخلاف مدل 2.2 که از حسگر اثرانگشت بی‌بهره بود، با خرید 3.2 می‌توانید از حسگر اثر انگشت هم استفاده کنید.

 

بهترین گوشی‌های موبایل میان‌رده در بازار ایران: سه تا پنج میلیون تومان

 

بازار میان‌رده‌ها در سراسر جهان یک بازار پویا و پررونق است. این بازار به کاربرانی تعلق دارد که توانایی و یا نیاز خرید یک پرچمدار گران‌قیمت را ندارند و در عین حال برای خرید یک گوشی پایین‌رده هم هیچ اشتیاقی نشان نمی‌دهند. بنابراین زمان آن رسیده تا هزینه بیشتری کنند تا گوشی موبایل بهتری خریداری کنند. با پیشرفت بازار میان‌رده‌ها در سالیان اخیر اگر حساسیت زیادی روی تلفن هوشمندتان نداشته باشید، می‌توانید موبایلی در سطح یک پرچمدار بخرید. اگر سرمایه‌ای سه تا پنج میلیون تومانی برای خرید تلفن‌ همراه دارید، بهتر است تلفن‌های هوشمندی که در ادامه به شما معرفی می‌کنیم را به عنوان گزینه‌های اصلی بررسی کنید.

 

Samsung Galaxy A20s – 32GB

 

 

 

قیمت: حدود 3.100.000 تومان

 

سامسونگ از سال گذشته تصمیم گرفت تا بازار محصولاتش در بازار تلفن‌های هوشمند را گسترده‌تر کند. آن‌ها با نسل جدیدی از محصولات سری A پا به میدان گذاشتند و حالا شاهد نمایش محصولات میان‌نسلی As در بازار هستیم. این تولیدکننده کره‌ای تصمیم گرفته تا A20s را با صفحه نمایش 6.5 اینچی با تراکم پیکسلی 264 به بازار عرضه کند و با باطری 4000 میلی‌آمپری آن را به یک انتخاب قدرتمند تبدیل کرده باشد. پردازنده اسنپدراگون 450 و رم 3 گیگابایتی در کنار حافظه داخلی 32 گیگاباتی، می‌توانند به شما کمک کنند تا تجربه خوبی داشته باشید.

 

سامسونگ در A20s از سه لنز برای دوربین اصلی استفاده می‌کند که لنز 13 مگاپیکسلی واید، لنز 8 مگاپیکسلی اولترا واید و لنز 3 مگاپیکسلی برای عمق‌بخشیدن به تصاویر هستند. دوربین سلفی آن هم 8 مگاپیکسل است تا به مخاطب فرصت ثبت تصاویر سلفی خوب را بدهد. طراحی پلاستیکی اما باکیفیت A20s در کنار درگاه USB Type-C می‌تواند کیفیت این تلفن هوشمند را تضمین کند.

 

Nokia 6.2 – 64GB

 

 

 

قیمت: حدود 3.500.000 تومان

 

اگرچه قاب جلویی و پشت 6.2 به پلاستیکی مجهزشده که ساختاری شیشه‌ای دارد اما می‌توانید با در دست‌گرفتن آن تجربه خوبی را به دست بیاورید. تراشه اسنپدراگون 636 این میان‌رده به چهار گیگابایت رم مجهز شده تا در کنار 64 گیگابایت حافظه داخلی به یک گزینه مطلوب تبدیل شود. فراموش نکنید که صفحه 6.3 اینچی آن 400 پیکسل در هر اینچ را میزبانی می‌کند و رزولوشن 2280 در 1080 را ارائه می‌دهد. اما مهم‌ترین برتری 6.2 نسبت به رقبایش دوربین‌های باکیفیتی است که نوکیا آن‌ها را با دقت انتخاب کرده تا مخاطبان دقیق را پیدا کند.

 

دوربین اصلی این میان‌رده به سنسوری 16 مگاپیکسل مجهز شده است و در کنار دوربین 8 مگاپیکسلی  از یک سنسور تشخیص عمق 5 مگاپیکسلی هم بهره می‌برد. نوکیا مانند همه مدل‌هایی که در چند سال اخیر عرضه کرده، برای 6.2 هم از اندروید خام گوگل استفاده کرده تا سرعت بیشتری ارائه دهد.

 

Xiaomi Redmi Note 8 – 64GB

 

 

 

قیمت: حدود 3.600.000 تومان

 

اگر از اندروید خام و طراحی دوربین‌های 6.2 حس خوبی دریافت نمی‌کنید، طراحی ساده‌تر Redmi Note 8 برای شما مناسب‌تر است. صفحه نمایش 6.3 اینچ آن میزبان دقیقا 410 پیکسل در هر اینچ شده تا با کمک باطری 4000 میلی‌آمپری برای یک روز سخت آماده باشد. پردازنده اسنپدراگون 655 با 4 گیگابایت رم و 64 گیگ حافظه داخلی به شما کمک می‌کند تا به راحتی برای عکاسی با دوربین چهارگانه آن آماده باشید. یک دوربین 48 مگاپیکسلی در کنار یک دوربین 8 مگاپیکسل و دو دوربین دو مگاپیکسلی در گوشه قاب پشتی Redmi Note 8 قرار دارند.

 

این تلفن هوشمند با درگاه USB Type-C به بازار عرضه شده و با شارژ سریع 18 وات با سرعت قابل قبولی به بالاترین سطح شارژ خود می‌رسد. بنابراین شاید بتوان گفت اگر به دنبال خرید به‌صرفه‌ترین گوشی موبایل بازار در محدوده قیمتی سه تا پنج میلیون هستید، Redmi Note 8 همه انتظارات شما را برآورده می‌کند.

 

Xiaomi Redmi Note 8 Pro – 128GB

 

 

 

قیمت: حدود 4.950.000 تومان

 

اگر واقعا مشکلی برای خرید یک تلفن هوشمند تقریبا پنج میلیون تومانی ندارید، شاید 8 Pro بهترین تلفن هوشمند در این محدوده قیمتی باشد. یک تلفن هوشمند زیبا با طراحی چشم‌گیر و سخت‌افزار قدرتمند که می‌تواند تا چند سال آینده یک همراه بی‌بدیل باشد. صفحه نمایش 6.5 اینچ آن در هر اینچ 395 پیکسل قرار داده و با کمک پنل IPS‌ روشن می‌شود. اگرچه مدل‌های کم‌حافظه‌تر این تلفن هوشمند با قیمت‌های پایین‌تر آن در بازار وجود دارد اما ما به شما پیشنهاد می‌کنیم تا مدل 128 گیگابایت را خریداری کند تا برای چند سال آینده هیچ مشکلی برای استفاده از حافظه نداشته باشید.

 

فراموش نکنید که 8 Pro از کارت حافظه جانبی تا 256 گیگابایت هم پشتیبانی می‌کند؛ مانند همه گوشی‌هایی که تا این لحظه در این لیست به شما معرفی کرده‌ایم. جنس قاب پشتی آن از شیشه است و با یک طراحی سنگین و نسبتا ضخیم، حس کارکردن با یک تلفن هوشمند پرچمدار را به خوبی به کاربر خود منتقل می‌کند. اگر روی قدرت پردازنده تلفن هوشمندتان حساسیت دارید، شاید 8 Pro گزینه مناسبی برای شما نیست. این گوشی از پردازنده مدیاتک هلیو جی90تی استفاده می‌کند که اگرچه قدرت خوبی دارد اما در سطح پرچمداران بازار نیست. با این حال نگرانی خاصی در استفاده از  8 Pro نداشته باشید چراکه هیچ مشکلی در پردازش سنگین‌ترین بازی‌ها و وظایف هم ندارد.

 

بهترین گوشی‌های پرچمدار در بازار ایران: پنج تا سی و پنج میلیون تومان

 

برای آن‌هایی که به تلفن‌های هوشمند معمولی بازار قانع نیستند، پرچمداران به بهترین گزینه‌های بازار تبدیل می‌شوند. با این حال برای خرید یک تلفن هوشمند پرچمدار در بازار ایران به سرمایه بسیار زیادی نیاز دارید. اگر محدودیتی برای خرید یک گوشی ندارید، پرچمداران همیشه گزینه‌های فوق‌العاده‌ای هستند.

 

Samsung Galaxy A71 – 128GB

 

 

 

قیمت: حدود 7.600.000 تومان

 

شاید یک سال پیش خرید A70 به عنوان یک تلفن هوشمند قدرتمند یک انتخاب منطقی بود اما با ورود A71 سامسونگ کاربران جدیدش را قانع کرده تا برای خرید نسل جدید پول بیشتری پرداخت کنند. اگر نمی‌خواهید در شرایط فعلی ده‌ها میلیون تومان برای خرید یک تومان هوشمند هزینه کنید، باید بدانید A71 می‌تواند پرچمداری باشد که همه نیازهای شما را برطرف می‌کند. طراحی پلاستیکی این گوشی با کیفیت مثال زدنی‌اش حال و هوای یک تلفن هوشمند شیشه‌ای را برای شما به همراه دارد. صفحه نمایش 6.7 اینچی آن اگرچه ابعادی شبیه به یک تبلت دارد اما با طراحی هوشمندانه به راحتی در یک دست قرار می‌گیرد. شاید تراکم 393 پیکسل در هر اینچ برای A71 عدد مطلوبی نباشد اما نباید فراموش کنید که صفحه نمایش امولد بهترین رنگ‌ها را به نمایش می‌گذارد.

 

پردازنده هشت نانومتری اکسینوس 980 سرعت پردازش کم‌نظیری را برای A71 به همراه دارد. برای خرید این تلفن هوشمند در بازار ایران دو گزینه دارید؛ یک مدل با 6 گیگابایت رم عرضه شده که قیمت پایین‌تری دارد و مدل بالاتر با 8 گیگابایت رم به شما کمک می‌کند تا برنامه‌ها و بازی‌های مختلف را به راحتی هر چه تمام اجرا کنید. دوربین‌های این گوشی به ترتیب 64، 12 و 5 مگاپیکسل هستند که با همراهی سنسور 5 مگاپیکسلی تشخیص عمق و یک فلاش به مجموعه‌ای قابل قبول برای عکاسی تبدیل می‌شوند. دوربین سلفی آن 36 مگاپیکسلی است و باطری 4500 میلی‌آمپری A71 از فناوری شارژ سریع هم پشتیبانی می‌کند.

 

Apple iPhone SE – 128GB

 

 

 

قیمت: حدود 9.700.000 تومان

 

چند سال پیش بود که اپل تصمیم گرفت هواداران قدیمی گوشی‌های آیفون را با معرفی مدل SE به صفحه نمایش‌های کوچک جذب کند. حالا اپل با معرفی نسل جدید SE که به تازگی وارد بازار ایران شده، تلاش کرده تا تلفن هوشمند مدرن اما کوچکی را به بازار عرضه کند و هواداران خاص آیفون را نشانه بگیرد. حالا با تلفنی 4.7 اینچی مواجه هستیم که از صفحه نمایش‌های معروف اپل یعنی رتینا بهره می‌برد و در هر اینچ خود 326 پیکسل را قرار داده است. پردازنده 7 نانومتری SE جدید با کمک پردازنده گرافیکی چهار هسته‌ای و سه گیگابایت رم، نسخه 13 سیستم عامل IOS را یدک می‌کشد.

 

با این حال اپل برای نسل جدید SE تنها یک دوربین اصلی در نظر گرفته که همراه با فلاش دوگانه از کیفیت 12 مگاپیکسلی بهره می‌برد. اگرچه اپل هرگز جزییات باطری تلفن‌های هوشمندش را منتشر نمی‌کند اما می‌دانیم که باطری تقریبا 1900 میلی‌آمپری SE جدید از فناوری شارژ سریع پشتیبانی می‌کند و در کمتر از نیم ساعت 50 درصد شارژ می‌شود. اپل قاب دور یا همان فریم این گوشی را با آلومینیوم ساخته تا زیبایی‌های آن با قاب شیشه‌ای پشت و جلو یکی شود.

 

One Plus 8 – 256GB

 

 

 

قیمت: حدود 15.600.000 تومان

 

وان پلاس برندی است که در چند سال اخیر تلاش کرده تا با سیاستی مشابه با اپل، هر سال تنها یک یا دو تلفن هوشمند جدید را به بازار عرضه کند. بنابراین مدل 8 به عنوان جدیدترین پرچمدار این شرکت، مدتی پیش به بازار ایران راه پیدا کرد. صفحه نمایش 6.5 اینچ آن از 402 پیکسل در هر اینچ پشتیبانی می‌کند و با یک باطری 4300 میلی‌آمپری انرژی خود را دریافت می‌کند. فناوری شارژ سریع 50واتی به 8 کمک می‌کند تا در کمتر از 20 دقیقه 50 درصد از انرژی خود را بازیابی کند. این سخت‌افزار قدرتمند با پردازنده 875 اسنپدراگون و 12 گیگابایت رم به یک غول دست‌نیافتنی تبدیل می‌شود.

 

برخلاف بیشتر رقبا، وان پلاس اعتقادی به دوربین‌های پرشمار ندارد و در کنار دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی تنها یک لنز 16 مگاپیکسلی اولترا واید قرار داده تا با سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو برای عکاسی آماده باشند. دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی آن هم توانایی ثبت تصاویر واید را دارد. فراموش نکنید که مانند بسیاری از پرچمداران بازار، در 8 هم سنسور اثرانگشت زیر صفحه نمایش نصب شده است.

 

Samsung Galaxy S20 – 128GB

 

 

 

قیمت: حدود 17.800.000 تومان

 

یازدهمین پرچمدار کره‌ای‌ها می‌تواند همه نیازهای شما را فراهم کند. صفحه 6.2 اینچی آن از 563 پیکسل در هر اینچ بهره می‌برد که در مقایسه با بیشتر رقبا یک برتری بزرگ است. پردازنده 7 نانومتری اکسینوس 990 با همراهی 8 گیگابایت رم به S20 این اجازه را می‌دهند تا برای 128 گیگابایت حافظه داخلی‌اش آماده باشد. این گوشی با گواهی آی‌پی68 در برابر سقوط در آب تا عمق 1.5 متر مقاوم است و بدنه شیشه‌ای آن با لایه ضدخش و ضدضربه گوریلاگلس 6 محافظت می‌شود.

 

این سخت‌افزار بی‌نهایت قدرتمند توسط یک باطری 4000 میلی‌آمپری قدرت خودش را دریافت می‌کند که شاید انرژی زیادی نداشته باشد اما با پشتیبانی از شارژ سریع 30واتی و البته شارژ بی‌سیم می‌توانید با سرعتی بسیار بالا باطری S20 را شارژ کنید. مجموعه دوربین این گوشی با دو لنز 12 مگاپیکسلی و یک لنز 64 مگاپیکسلی آماده عکاسی است. دوربین سلفی این گوشی که زیر صفحه نمایش قرار دارد، از یک لنز 10 مگاپیکسلی پشتیبانی می‌کند.

 

Apple iPhone 11 Pro Max – 512GB

 

 

 

قیمت: حدود 35.000.000 تومان

 

این محصول پرچمدار اپل که گران‌ترین پرچمدار بازار است، لقب گران‌ترین گوشی بازار ایران را هم تصاحب می‌کند. صفحه نمایش 6.5 اینچ آن از 458 پیکسل در هر اینچ پشتیبانی می‌کند. بنابراین با روشنایی باورنکردنی 800 نیت روبرو هستیم که توانایی کارکردن با این تلفن هوشمند زیر نور مستقیم آفتاب را راحت‌تر از همه رقبای بازار خواهد کرد. هر سه دوربین 12 مگاپیکسلی 11 Pro Max از کیفیت 12 مگاپیکسلی بهره می‌برند اما هر کدام از آن‌ها وظایف گوناگونی برعهده دارند. دوربین اصلی با توانایی عکاس‌برداری واید در کنار دوربین تله‌فوتو و دوربین اولتراواید قرار گرفته تا در کنار دو دوربین سلفی به یک ترکیب بی‌نظیر تبدیل شود.

 

پرازنده 11 Pro Max هم بهترین در نوع خودش است. با یک چیپست 7 نانومتری روبرو هستیم که براساس جدیدترین فناوری‌های اپل توسعه پیدا کرده و قدرتمندتر از همیشه شده تا هیچ نقصی نداشته باشد. در پایان اپل تصمیم گرفته با یک باطری 3500 میلی آمپری یک تلفن هوشمند بی‌نظیر به بازار ارائه دهد که شاید خریدن آن برای بیشتر مردم غیرممکن باشد.

irna