سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تاریخچه پیوند چربی و کاربردها

پیوند چربی که به آن انتقال چربی یا تزریق چربی نیز گفته می شود، فرآیند جراحی است که طی آن چربی از یک ناحیه از بدن به ناحیه دیگر منتقل می شود. هدف جراحی بهبود یا افزایش ناحیه ای است که چربی در آن تزریق می شود. این تکنیک شامل استخراج چربی چربی توسط لیپوساکشن، پردازش چربی و سپس تزریق مجدد چربی تصفیه شده به ناحیه ای است که نیاز به بهبود دارد.

 

از دهه 1990، جراحان پلاستیک به طور قابل اعتمادی از تزریق چربی به عنوان راهی برای بهبود و بهبود ظاهر زیبایی صورت، سینه، دست ها، پاها، باسن و باسن استفاده کردند. با این حال، اخیراً، پزشکان فواید درمانی پیوند چربی را در بهبود زخم ها و اسکارها و همچنین توانایی چربی در ترمیم آسیب به بافت سینه پس از پرتودرمانی را ثبت کرده اند.

تاریخچه پیوند چربی

اولین روش "پیوند چربی" به اواخر قرن نوزدهم، 1893 باز می گردد، زمانی که یک جراح پلاستیک آلمانی، گوستاو نوبر (1850-1932) چربی را از بازو به ناحیه چشمی (چشم) برای اصلاح اسکارهای ایجاد شده از استئومیلیت (استخوان) انتقال داد. عفونت).

 

تنها دو سال بعد، در سال 1895، دکتر ویکتور چرنی (1842-1916) یک لیپوم را به پستان منتقل کرد تا تقارن را به دنبال ماستکتومی نسبی یک طرفه ایجاد کند.

 

با این حال، پیوند چربی در طی 100 سال آینده به دلیل عوارض زیادی که به طور معمول با این روش همراه بود، در پذیرش مشکل داشت. تکنیک‌های مدرن لیپوساکشن هنوز توسعه نیافته یا استاندارد نشده بودند و چربی استخراج‌شده عموماً از کیفیت ناسازگاری برخوردار بود که نتایج ضعیفی به همراه داشت.

 

در دهه 1990، دکتر سیدنی کلمن، جراح پلاستیک شهر نیویورک، شروع به انتشار مقالاتی کرد که در آن تکنیک های استاندارد استخراج، پردازش و تزریق چربی را توصیف می کرد. از آن زمان، محبوبیت این روش تنها همراه با طیف گسترده‌تری از کاربردهای بالینی افزایش یافته است.

 

چه کسی و در کجا پیوند چربی را انجام می دهد؟

پیوند چربی معمولاً توسط جراحان پلاستیک انجام می شود، زیرا لیپوساکشن جزء اصلی این عمل است. دستیاران جراحی پلاستیک در مورد استانداردهای مراقبت از روش لیپوساکشن آموزش جامعی می بینند و در مدیریت عوارض مسلط هستند.

 

پیوند چربی باید در یک مرکز جراحی سرپایی معتبر (AAAASF، JCAHO) یا بیمارستان انجام شود. اعتباربخشی تسهیلات مهم است زیرا تضمین می کند که مرکز در فواصل منظم بازرسی می شود تا از ایمنی بیمار و بهترین شیوه ها اطمینان حاصل شود.

 

فرآیند پیوند چربی

فرآیند پیوند چربی شامل سه مرحله است:

 

استخراج چربی از ناحیه اهدا کننده با لیپوساکشن

تخلیه، سانتریفیوژ و پردازش چربی

تزریق مجدد چربی تصفیه شده به ناحیه ای که نیاز به بهبود دارد

در مرحله اول، چربی از ناحیه اهدا کننده با استفاده از تکنیک های لیپوساکشن استخراج می شود. این به بهترین وجه با روش های دستی با استفاده از کانول های نازک لیپوساکشن با سوراخ های کوچک انجام می شود. لیپوساکشن لیزر یا اولتراسونیک نباید برای استخراج استفاده شود زیرا ممکن است سلول های چربی را از بین ببرد.

 

سپس چربی با تخلیه و سانتریفیوژ پردازش می‌شود تا مواد زائد، مایع اضافی و سلول‌های مرده از سلول‌های چربی زنده جدا شوند. یک روش جایگزین شستن چربی با محلول نمکی استریل است. چربی هایی که دور ریخته می شوند سلول های چربی هستند که احتمالاً در پیوند زنده نمی مانند و حتی می توانند برای سلول های خوب مشکل ایجاد کنند.

 

در مرحله آخر، چربی به صورت قطرات کوچک در سراسر بافت زیر جلدی ناحیه گیرنده مجدداً تزریق می شود. این برای اطمینان از خون رسانی خوب به هر قطره چربی است تا پیوند چربی بتواند زنده بماند.

 

مقدار چربی تزریق شده بر حسب سی سی اندازه گیری می شود و در نهایت با توجه به مشخصات بیمار و ناحیه ای از بدن که چربی فرآوری شده در آن تزریق می شود متفاوت است.

 

انواع بیهوشی مورد استفاده

پیوند چربی با انواع بی حس کننده ها انجام می شود. انتخاب بیهوشی معمولاً به حجم چربی که از ناحیه اهدا کننده از طریق لیپوساکشن استخراج می شود بستگی دارد. استخراج حجم کمی از چربی را می توان به راحتی با استفاده از یک بی حس کننده موضعی تحمل کرد. با این حال، حجم‌های بزرگتر (بیش از 500 سی‌سی) تقریباً همیشه نیاز دارد که بیمار با بیهوشی IV یا بیهوشی عمومی آرام‌بخش شود.

 

در حالی که بیهوشی موضعی می تواند توسط جراح انجام شود، بیهوشی IV یا بیهوشی عمومی باید توسط یک CRNA (متخصص بیهوشی رسمی ثبت شده پرستار) یا بهتر از آن، یک متخصص بیهوشی معتبر از هیئت مدیره انجام شود.

 

نواحی رایج پیوند چربی

خلاصه ای از کاربردهای رایج پیوند چربی و حجم چربی تزریق شده مرتبط به شرح زیر است:

 

صورت (10cc – 100cc مجموع)

با افزودن حجم به نواحی توخالی یا چروکیده مانند ناحیه زیر چشم و چین های نازولبیال ظاهر جوان را بازیابی می کند.

به ترمیم جای زخم کمک می کند

به گونه‌ها حجم می‌دهد تا استخوان‌های گونه‌ای بلندتر به نظر برسد

بافت و ظاهر پوست را بهبود می بخشد

سینه (25cc-400cc، هر سینه)

اندازه سینه را یک یا دو فنجان افزایش می دهد

عدم تقارن سینه را اصلاح می کند

آسیب بافتی ناشی از تشعشع را ترمیم می کند و می تواند انقباضات کپسولی ایمپلنت سینه را درمان کند

به اصلاح ناهنجاری های اسکار ناشی از لامپکتومی یا بازیابی سینه کمک می کند

تراکشن

باسن (100cc-300cc، هر طرف)

برای دستیابی به نمایه زنانه تر و نسبت دور کمر به باسن، حجم می دهد

باسن (200cc-1300cc+، هر گونه)

باسن را پرتر نشان می دهد

افزایش اندازه باسن (با نام مستعار لیفت باسن برزیلی)

منبع