سفارش تبلیغ
صبا ویژن

5 نکته در طراحی سایت برای یک پشتیبانی سایت وردپرسی

وقتی صحبت از طراحی وب سایت می شود ، بسیاری از سبک ها و پشتیبانی سایت جهت های مختلف وجود دارد که وب سایت شما می تواند در آن حرکت کند: می تواند در هر مکانی از درجه یک تا مینیمالیستی ، از بازیگوش و پر جنب و جوش گرفته تا شیک و مدرن باشد.

 

 

در حالی که ظاهر و ظاهر نهایی شما باید سبک شخصی ، خط کار و هویت برند شما را نشان دهد ، چند قانون اساسی وجود دارد که همیشه قابل اجرا هستند.

 

 

طراحی وب عالی به تجربه و عملکرد کاربر شما کمک می کند ، در حالی که درک آن در نگاه اول آسان است. در زیر ما پنج نکته ساده طراحی وب سایت را برای کمک به موثر و متقاعد کننده سایت شما جمع آوری کرده ایم:

 

 

 

نکات طراحی وب سایت برای یک وب سایت برجسته

 

صفحه اصلی خود را مینیمالیستی و عاری از هرج و مرج نگه دارید

 

طراحی با سلسله مراتب بصری در ذهن

 

محتوای وب سایت آسان برای خواندن ایجاد کنید

 

اطمینان حاصل کنید که سایت شما به راحتی قابل حرکت است

 

با تلفن همراه دوست باشید

 

 

 

01. صفحه اصلی خود را مینیمالیستی و عاری از هرج و مرج نگه دارید

 

صفحه اصلی وب سایت شما باید پیام اصلی شما را فورا منتقل کند. به هر حال ، ما به ندرت هر کلمه ای را در یک وب سایت می خوانیم. در عوض ، ما به سرعت صفحه را اسکن کرده و کلمات ، جملات و تصاویر کلیدی را انتخاب می کنیم. با در نظر گرفتن این رفتارهای شناخته شده ، بهتر است به جای تعداد کلمات ، از احساسات استفاده کنید.

 

 

هرچه بازدیدکنندگان سایت کمتر بخوانند ، کلیک کنند یا به خاطر بسپارند ، بهتر می توانند محتوای شما را پردازش و ارزیابی کنند. با طراحی برای کاهش محدوده توجه ، به احتمال زیاد کاربران آنچه را که شما قصد انجام آن را دارید انجام می دهند.

 

 

هنگام یادگیری نحوه طراحی وب سایت ، این نکات ساده طراحی وب سایت به شما کمک می کند تا محتوای خود را تجزیه کرده و یک طراحی صفحه اصلی قابل ارائه و جذاب ایجاد کنید:

 

 

محتوای مهم را در بالای صفحه قرار دهید: بازدیدکنندگان باید در اسرع وقت متوجه شوند که وب سایت شما در مورد چیست ، بدون نیاز به پیمایش یا کلیک بر روی جایی.

 

 

محتوای خود را خالی کنید: از فضای سفید بین عناصر استفاده کنید. با خالی نگه داشتن برخی مناطق ، به طراحی حس بسیار جادارتر و متعادل تری می بخشید. در مورد متن خود ، در پاراگراف هایی با اندازه کوچک و خوانا بنویسید.

 

 

افزودن تصویر: ویژگیهای رسانه ای با کیفیت بالا مانند عکسهای زیبا ، نقاشی های بردار یا نمادها ، به عنوان راههای جایگزین برای بیان نقطه نظرات شما ، معجزه می کند.

 

 

شامل یک فراخوان برای اقدام: از خرید تا ثبت نام ، بازدید کنندگان سایت را تشویق کنید تا با قرار دادن دکمه فراخوان (CTA) در صفحه اصلی سایت خود ، اقدام مورد نظر خود را انجام دهند.

 

 

 

02. طراحی با سلسله مراتب بصری در ذهن

 

سلسله مراتب یک اصل مهم در طراحی است که به نمایش محتوای شما به روشنی و موثر کمک می کند. با استفاده صحیح از سلسله مراتب ، می توانید توجه بازدیدکنندگان سایت را به ترتیب اولویت به عناصر خاصی از صفحه جلب کنید ، با مهمترین قسمت شروع کنید.

 

 

اجزای اصلی سلسله مراتب بصری عبارتند از:

 

 

اندازه و وزن: دارایی های برتر خود ، مانند نام و نشان تجاری خود را بزرگتر کرده و از نظر بصری برجسته تر کنید. به طور طبیعی خوانندگان ابتدا به سمت عناوین بزرگ و پررنگ می روند و تنها پس از آن به سراغ متن پاراگراف کوچکتر می روند.

 

 

قرار دادن عناصر: از چیدمان وب سایت مناسب برای هدایت چشم بازدیدکنندگان در جهت درست استفاده کنید. به عنوان مثال ، می توانید یک دکمه فراخوان برای اقدام مهم را در مرکز صفحه قرار دهید ، یا لوگوی خود را در سربرگ قرار دهید.

 

 

هنگامی که یک سلسله مراتب واضح برای اطلاعات خود ایجاد کردید ، خوانندگان نمی توانند به طور ناخودآگاه خرده نان هایی را که برای آنها باقی گذاشته اید دنبال کنند. سپس ، رنگ ، کنتراست و فاصله را برای تأکید بیشتر اعمال کنید ، و مراقب چیزی باشید که بیشترین توجه را به خود جلب می کند و مطمئن شوید که همیشه عمدی است.

 

 

برخی از عناصر طراحی وب قوی که به شما در دستیابی به سلسله مراتب بصری قوی کمک می کند ، نوارها یا طرح بندی شبکه ای هستند ، مانند گالری Wix Pro. برای ایده ها و الهام بیشتر ، قالب های وب سایت طراحی شده ما را بررسی کنید.

 

 

 

نکات طراحی وب: سلسله مراتب بصری نکات طراحی وب: سلسله مراتب بصری

 

 

03. محتوای وب سایت آسان برای خواندن ایجاد کنید

 

"خوانایی" میزان تشخیص کلمات ، جملات و عبارات را برای مردم آسان می کند. هنگامی که خوانایی سایت شما بالا باشد ، کاربران قادر خواهند بود بدون زحمت از طریق آن اسکن یا خواندن خود را از طریق آن محدود کنند. به این ترتیب ، گرفتن اطلاعات بدون زحمت می شود.

 

 

دستیابی به خوانایی وب سایت نسبتاً آسان است. این قوانین کلیدی را امتحان کنید:

 

 

کنتراست مهم است: تضاد کافی بین رنگ متن و رنگ پس زمینه برای خوانایی و همچنین دسترسی به وب سایت مهم است. در حالی که رنگ بندی وب سایت شما به احتمال زیاد نمایانگر رنگ های نام تجاری شما است ، مطمئن شوید که تضاد کافی بین عناصر شما وجود دارد. برای انجام این کار ، سعی کنید از یک ابزار آنلاین مانند Contrast Checker استفاده کنید.

 

 

اندازه حروف بزرگ: اکثر مردم برای دیدن فونت های کوچکتر مشکل دارند. یک قاعده کلی برای طراحی وب این است که متن بدن خود را حداقل 16pt نگه دارید. این شروع خوبی است ، اما به خاطر داشته باشید که این عدد بستگی به فونت هایی دارد که برای وب سایت خود انتخاب می کنید.

 

 

نوع فونت ها: دنیای تایپوگرافی انواع مختلفی از فونت ها را در اختیار ما قرار می دهد. شما می توانید بین فونت های سریف (که دارای خطوط کوچک در انتهای حروف هستند ، مانند Time ، یکی را انتخاب کنید

s New Roman) به sans serifs ، که در لغت به معنای "بدون سریف" است.

 

فونت بدون سریف معمولاً بهترین انتخاب برای متون طولانی آنلاین است - مانند آنچه که در حال خواندن هستید. همچنین می توانید با مخلوط کردن این انواع مختلف ، فونت های جالبی ایجاد کنید.

 

همچنین بسیاری از فونت های نمایش وجود دارد که بیشتر در قسمت تزئینی قرار دارند ، مانند فونت های اسکریپت که به صورت دست نویس به نظر می رسند. اگر می خواهید یکی از آن ها را انتخاب کنید ، مطمئن شوید که بیش از حد از آن استفاده نکنید ، تا از تأثیر قریب به اتفاق جلوگیری کنید.

 

 

محدود کردن تعداد فونت ها: از بیش از سه نوع حروف مختلف در یک وب سایت واحد استفاده نکنید. برخی از پروژه ها ممکن است نیاز به ترکیب فونت های پیچیده تری داشته باشند ، اما تعداد زیادی حروف تایپ معمولاً به هم ریخته به نظر می رسند و از هویت نام تجاری شما منحرف می شود.

 

 

از موضوعات متنی استفاده کنید: برای ایجاد یک سلسله مراتب واضح ، مطمئن شوید که محتوای وب سایت نوشته شده شما از نظر اندازه و وزن متفاوت است - از یک عنوان بزرگ ، تا زیرنویس های کوچکتر ، حتی پاراگراف یا متن اصلی. این نکته مفید در طراحی وب سایت می تواند اطمینان حاصل کند که همیشه چیزی وجود دارد که توجه خوانندگان را به خود جلب کند.

 

 

 

نکات طراحی وب: ایجاد محتوای آسان برای خواندن نکات طراحی وب: ایجاد محتوای آسان برای خواندن

 

 

04. اطمینان حاصل کنید که سایت شما به راحتی قابل حرکت است

 

ممکن است در طبیعت شما باشد که قالب را بشکنید ، اما ناوبری وب سایت مکانی برای آوانگارد نیست. پس از همه ، شما می خواهید کاربران شما به راحتی آنچه را که بدنبال آن هستند پیدا کنند. علاوه بر این ، یک سایت با ناوبری جامد به موتورهای جستجو کمک می کند تا محتوای شما را فهرست بندی کنند در حالی که تجربه کاربری را تا حد زیادی بهبود می بخشد:

 

 

آرم خود را به صفحه اصلی پیوند دهید: این نکته در طراحی وب سایت یک روش معمول است که بازدیدکنندگان از آن انتظار دارند و باعث می شود تا در کلیک های ارزشمند آنها صرفه جویی شود. اگر هنوز لوگو ندارید ، توصیه می شود که لوگوی خود را به عنوان بخشی از تلاش های تجاری خود ایجاد کنید.

 

 

منوی خود را در نظر بگیرید: خواه برای انتخاب یک لیست افقی کلاسیک ، همبرگر ، یا هر چیز دیگری ، منوی وب سایت شما باید برجسته و به راحتی پیدا شود. علاوه بر این ، مطمئن شوید که با توجه به اهمیت هر بخش ساختار یافته است.

 

 

برخی از ناوبری عمودی را ارائه دهید: اگر سایت شما دارای تنوع طولانی است ، مانند وب سایت یک صفحه ای ، از منوی لنگر استفاده کنید. با یک کلیک ، بینندگان قادر خواهند بود به سرعت به هر قسمتی از سایت بپردند. گزینه دیگری که باید در نظر بگیرید دکمه "بازگشت به بالا" است که بازدیدکنندگان را به بالای صفحه در هر کجا که در سایت شما هستند هدایت می کند.

 

 

روی پاورقی خود کار کنید: پاورقی وب سایت شما احتمالاً آخرین چیزی است که در سایت شما دیده می شود ، و ایده خوبی است که همه پیوندهای مهم خود را در آنجا قرار دهید. این ممکن است شامل اطلاعات تماس شما ، نمادهای رسانه های اجتماعی و نسخه کوتاه شده منو یا سایر پیوندهای مرتبط باشد که بازدیدکنندگان به آن نیاز دارند.

 

 

 

نکات طراحی وب سایت: ناوبری وب سایت نکات طراحی سایت: ناوبری وب سایت

 

 

05. با تلفن همراه دوست باشید

 

همه بازدیدکنندگان سایت شما باید بتوانند از وب سایت حرفه ای شما در بهترین حالت ، بدون توجه به دستگاهی که در حال مرور هستند ، لذت ببرند. هنگام طراحی وب سایت ، Wix به طور خودکار یک نسخه دوستانه برای موبایل سایت شما ایجاد می کند تا بتوانید با دنیای موبایل همگام باشید.

 

 

در حالی که خود را در موقعیت کاربر قرار می دهید ، نسخه تلفن همراه سایت خود را مرور کنید و هر صفحه ، عملکرد و دکمه کاربر را آزمایش کنید.

 

 

وب سایت تلفن همراه شما باید تمیزتر و کمتر از نسخه دسکتاپ شما شلوغ باشد ، بنابراین عناصر صفحه را به حداقل برسانید و برخی از دارایی ها مانند منو را کوچک کنید. همچنین ویژگی های منحصر به فرد تلفن همراه وجود دارد که می توانید از آنها برای تقویت طراحی تلفن همراه خود استفاده کنید.

 

 

 

نکات طراحی وب: با تلفن همراه دوست باشید

 

 

آخرین نکته برای راه: یکی از مهمترین نکات طراحی وب سایت در واقع ساده ترین آن است - به دنبال الهام از وب سایت باشید! برخی از بهترین طرح های وب سایت را مرور کرده و آخرین روندهای طراحی وب را مطالعه کنید. همچنین می توانید برخی از این وب سایت های برجسته Wix را کشف کنید تا خلاقیت خود را تقویت کنید.

https://www.wix.com/blog/2017/10/5-design-tips-for-a-professional-site/